PENGUNJUNG TEGAR

Saturday 16 March 2013

Jauh

waktu : petang yang nyaman.
mood : hati tak keruan.
lagu : Buat ku disana - Mafa ft. Ronnie.



Assalamualaikum ! Salam sejahtera;)

Bila ada je masa terluang untuk diri ku, mula lah aku mengeluarkan sesuatu yang diluar jangkaan ! haha. Ia pemberi semangat, ia penasihat yang jujur, ia penyeri duka, ia buat tersenyum:)
 

Terima kasih kerana sudi membaca:)
_________________________________<3<3<3


Saat pertama kali

kau,
aku.
Melambai tanpa lihat,
menegur tanpa suara,
bermadah bak sang pria pujangga.

Kita terlihat jauh.
Kau hulur tangan mendepa,
aku juga turut mendepa,
kita sama-sama merasa
kedatangan angin lembut memukul.

Aku,
kau menangkap angin rindu.
Tidak terluah disaat kuat menahan,
bagai angin ribut yang disambut,
yang jiwa mampu hanya
menerbangkan Al-Fatihah dari jauh buat diri kau,
dan juga diri aku,
sebagai galang ganti.
Kita sama-sama merindu.

oleh : Atiahanis Ahmad


p/s : Aku benarbenar rindu. siapa? tiada siapa? rasa rindu tu adalah anugerah buat diri aku dari YANG MAHA ESA. Lumrah bila perasaan sebegitu dirasa. Aku cukup jaga perasaan sayang dan juga rindu aku, ia sesuatu yang amat mahal ! terkadang juga aku tidak dapat menahan segala yang datang.
krikkkk. krikkk. tolong la faham. haha. aku seorang yang LAMBAT dalam hal sebegini.



Renungan yang agak jauh kehadapan.

No comments:

Post a Comment